Cara Tanam Kacang Botol

Alat sederhana untuk mendaur ulang sampah botol plastik | berbagi tak pernah rugi. 2020 tanam sekali lagi, tapi tak selebat yg dulu. Kacang botor (psophocarpus tetragonolobus) atau kacang kelisa adalah sayuran kekacang yang menjadi kegemaran orang ramai untuk dijadikan ulam yang enak. Anda bisa menanam kacang tanah ini menggunakan media botol plastik bekas.

cara tanam kacang botol
{Info Sihat} Khasiat Kacang Botol Kacang Kelisa

cara tanam kacang botol. Berikut ini cara menanam biji kacang hijau di tanah: Alat sederhana untuk mendaur ulang sampah botol plastik | berbagi tak pernah rugi. Cara penanaman kacang pada media botol ini juga berbeda dengan anda menanamnya. Cara menanam cabe hanya modal botol plastik dan tentunya tumbuh subur. Menanam kacang hijau menggunakan kapas: Wallpaper buat desktop unduh wallpaper gratis hari ini da.

Untuk Memulakan Penanaman, Anda Perlu Mengetahui Tentang Penjarakan Tanaman.


Siapkan semua peralatan dan benih taoge atau biji kacang hijau yang mau ditanam. Jenis tanah yang baik untuk pokok kacang tanah adalah jenis tanah loam berpasir, longgar dan subur. Kacang botor, kacang botol, kacang kelisa (inggeris:

Rendam Kacang Hijau Dalam Air Selama 24 Jam.


Tiriskan dan biarkan selama 24 jam hingga akar kecil mulai mencuat. Simak, cara menanam kacang tanah yang. Alat yang dipakai di antaranya:

Jika Menggunakan Tanah Liat, Kacang Tanah Susah Untuk Membentuk Lubang Selepas.


Kali pertama tanam tahun 2016, hasilnya sangat banyak & tak habis makan, bagi pada jiran2. Biji benih yang telah bercambah tadi perlu dipindahkan ke dalam tanah. Menanam kacang hijau menggunakan botol aqua:

Jeruk Nipis Bibit Budidaya Menanam Berbuah Buah Keprok Ilmubudidaya Limau Hargakata Tanam Lebat Pemindahan Siam Asy Syifa.


Menanam kacang hijau menggunakan kapas: Jom tengok pokok kacang botol pak malau. Bagaimana tips agar tidak busuk akar dan berbuah lebat.

Bisa Diolah Jadi Kacang Hijau Yang Enak Untuk Dikonsumsi.


Cara penanaman kacang pada media botol ini juga berbeda dengan anda menanamnya. Pak malau tanam pokok cara lain dari yang lain. Pokok kacang botol adalah sejenis tumbuhan sayuran yang tumbuh secara memanjat.

Popular Posts

Tempat Percutian Menarik Di Sabah

Hari Bapa 2017 Malaysia

Beza Sst Dan Gst

Borang Medical Check Up Lesen Gdl

Gambar Kartun Kanak-Kanak Prasekolah

Jadual Jarak Perjalanan Dalam Kilometer

Kaka Azraff Terima Kasih Mp3 Download

Logo The Bos Gaurus

Sime Darby Medical Centre Subang Jaya

Kl Mrt Map 2017